Η Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία εορτάζει την κατά σάρκα γέννηση του Κυρίου Ιησού Χριστού από την Υπεραγία Θεοτόκο στις 25 Δεκεμβρίου εκάστου έτους. Ο Ιωσήφ μαζί με την εγκυμονούσα Μαρία ξεκίνησαν για την Βηθλεέμ για να απογραφούν εκεί, μετά την διαταγή που εξέδωσε ο Καίσαρας Αύγουστος για απογραφή του πληθυσμού του ρωμαϊκού κράτους.
Η αποτύπωση της Παναγίας Εγκυμονούσας σε εικόνα σπανίζει. Αν και η Εκκλησία μας αποδίδει μεγάλη σημασία στην μητρότητα μέσω των εορτών της (εορτασμός της συλλήψεως της Αγίας Άννας και του Τιμίου Προδρόμου, του γενεθλίου της Θεοτόκου και του Ιωάννη του Προδόμου) και παρά τον θεματικό συσχετισμό της με τον Ακάθιστο Ύμνο, η Παναγία Εγκυμονούσα, ως πρότυπο, δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην τέχνη της αγιογραφίας.
Ο Άγιος Νικόλαος είναι άγιος της Ανατολικής Ορθόδοξης, αλλά και της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Έζησε τον 4ο αιώνα μ.Χ. στα Μύρα της Λυκίας. Γεννήθηκε τον 3ο αιώνα μ.Χ. στα Πάταρα της Λυκίας. Ο Άγιος Νικόλαος θεωρείται ο κατ” εξοχήν προστάτης των ναυτικών, καθώς και του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, γιατί στο βίο του αναφέρονται θαύματα που έχουν σχέση με τη θάλασσα.
Ο Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη περίπου το 280 μ.Χ., όταν αυτοκράτορας της Ρώμης ήταν ο Μαξιμιανός. Καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια και ανήλθε γρήγορα στα υψηλά αξιώματα του ρωμαϊκού στρατού. Ασπάστηκε τη χριστιανική πίστη και έγινε κήρυκας του Λόγου του Θεού στη Θεσσαλονίκη. Δίδασκε την Αγία Γραφή σε νεαρούς μαθητές σε υπόγειες στοές της πόλης, γεγονός που προκάλεσε το μίσος των ειδωλολατρών. Ο Δημήτριος συνελήφθη για τη δράση του και οδηγήθηκε μπροστά στον Μαξιμιανό. Ο αυτοκράτορας ζήτησε από τον Άγιο να απαρνηθεί τη πίστη του και όταν εκείνος αρνήθηκε, διέταξε τη φυλάκισή του.
Παναγία η Καρδιώτισσα, ή Παναγία η Καραιότησα, ή Παναγία η Καραιώτισσα.
Πρόκειται για εικόνα της Βρεφοκρατούσας Παναγίας που βαστάζει το βρέφος του Ιησού στην αριστερή αγκαλιά της, επάνω στην καρδιά της. Χαρακτηριστικό του τύπου της Παναγίας της Καρδιώτισσας είναι η ιδιόμορφη στάση του παιδιού Ιησού που είναι γυρισμένο όλο προς την Παναγία με την πλάτη προς τον θεατή. Η παραλλαγή αυτή εφαρμόζεται σε σειρά κρητικών κυρίως εικόνων του 15ου αιώνα με σημαντικότερη την Καρδιώτισσα του Βυζαντινού Μουσείου, την οποία υπογράφει ο γνωστός Κρητικός ζωγράφος Άγγελος. Η στάση αυτή του παιδιού που εφαρμόζεται στην φυγή στην Αίγυπτο και τη Βρεφοκτονία ήταν γνωστή στη σημειολογία της μελλοντικής θυσίας του νηπίου Χριστού. Αποκαλυπτικό γι’ αυτή την εικονογραφική σχέση στοιχείο δίνεται στο απόκρυφο κείμενο του Μαρτυρίου του αγίου Ματθαίου, όπου ο Χριστός εμφανίζεται στον Απόστολο “εν σχήματι των ψαλλόντων εν τώ παραδείσω νηπίων”, εκεί γίνεται και η ταύτιση του παιδιού της Καρδιώτισσας με τα νήπια της βρεφοκτονίας του Ηρώδη.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Yes, I Accept
Reviews
There are no reviews yet.